Quiénto goyo m’ha feito trobar-los! Son dos bidios de refirme a la manifestazión por os dreitos d’os presos politicos bascos d’iste sabado benién en Bilbo, pero lo más importán, o que más m’ha secutiu as entretelas, ye que son paraus por a Cordinadora por o Dialogo y a Negoziazión d’Aragón, una colla de chen aragonesa que quiere fer platera la solidaridá entre istos dos pueblos chirmans.

Y no sólo que dende Zaragoza, tamién dende Teruel…

…y chusto astí, en a Escalinata d’os Amáns, …amán de l’istituto an que fazié lizións por meya uzena d’añadas, y an que me ubrioron o primer espedién por “filoetarra” (allora encara no s’eban imbentau l’apología y muito menos, o enaltecimiento). Encara me remero de l’ispeutor, un facha lardero y saíno, con mostachete retallau, preguntando-me marzianadas sobre “la ETA”. Y yo, tan felizano y tan incoszién de que podeba estar chugando-me o puesto de triballo, contestando-le que sí, que CRICA (l’asoziazión aragonesista que eba fundau con os míos alunnos) no yera que una tapadera ta amagar a organizazión d’o “Komando Teruel”…

Dimpués continaríanos fendo una rebista, que plegó a bender zincozientos exemplars, organizaríanos o primer Diya d’Aragón popular, empentaríanos o Consello d’a Chobentú de Teruel, a Casa de Chobentú, a Semana d’o Reziclache…, aparti de meya uzena de tallers de fabla y cultura aragonesa. En fin, qué remeranzas!

Por ixo, iste bidio en espezial m’ha feito tanto goyo. Quiero creyer que bella lagoreta sí plegó a enradigar-se en ixe secarral, y agora se ban beyendo lo suyos chitos chobens y zereños. Entabán y sin reblar, compañers! Mos beyemos en Bilbo :’)

comentarios
  1. archa dice:

    Ná, yo el fable ese no lo entiendo: ¿por qué no pones una traducción al ESPAÑOL? >>>:))))

    • QK dice:

      Creo que el problema no es de dificultad de comprensión sino de alferkeria (puta vagancia, vaya :-P), pero bueno, sin que sirva de precedente, y ya que te has tomado la molestia de intentarlo, te voy a poner la traducción al castellano (el “español” no lo conozco):

      ¡Cuantísimo me ha alegrado encontrarlos! Son dos videos de apoyo a la manifestación por los derechos de los presos políticos vascos de este próximo sábado en Bilbo, pero lo más importante, lo que me ha llegado a lo más hondo, es que están elaborados por la Coordinadora por el Diálogo y la Negociación de Aragón, un grupo de gente aragonesa que quiere hacer visible la solidaridad entre ambos pueblos hermanos.

      Y no sólo desde Zaragoza, también desde Teruel…
      …y justo ahí, en la Escalinata de los Amantes, …al lado del instituto donde di clase durante media docena de años, y donde me abrieron el primer expediente por “filoetarra” (entonces aún no se habían inventado la “apología” y mucho menos el “enaltecimiento”). Aún recuerdo al inspector, un facha gordo y seboso, con bigotito recortado, preguntándome marcianadas sobre “la ETA”. Y yo, tan feliciano y tan inconsciente de que podía estar jugándome el puesto de trabajo, contestándole que sí, que CRICA (la asociación aragonesista que había fundado con mis alumnos) no era más que una tapadera para ocultar la organización del “Komando Teruel”…

      Después continuaríamos sacando una revista, que llegó a vender quinientos ejemplares, organizaríamos el primer Día de Aragón popular, impulsaríamos la creación del Consejo de la Juventud de Teruel, la Casa de Juventud, la Semana del Reciclaje…, además de media docena de talleres de lengua y cultura aragonesa. En fin, ¡qué recuerdos!

      Por eso, este video en especial me ha alegrado tanto. Quiero creer que alguna semillica sí llegó a germinar en aquel secarral, y ahora se van viendo sus brotes jóvenes y fuertes. Jo ta ke, lagunak! Ikusiko gara Bilbon :’)

Responder

